tirsdag 4. januar 2011

Små dikt av div... :)

Vi som er unge tror vi kan løse livets evige gåte,
men det beste er kanskje å leve livet på enkleste måte.
Jeg ønsker deg alt godt i livet!

Livet har mange dager, dager har mange år.
Måtte de årene bringe deg lyse og varme kår.

Ei jente jeg kjenner, så lys og så blid.
Måtte solskinn deg følge all din tid.

Når du blir gammel og tenner du mister,
da ser du i boken og ler så du rister.

Når du blir gammel og ingen vil ha deg,
sett deg på taket og la kråka ta deg!

Når du blir gammel og sitter i kroken,
da blir det moro med minneboken.

Jeg tok en pinne og ripet et minne,
det ble en flekk som aldri går vekk.

Den som stjeler denne bok han skal henges på en krok.
Siden piskes med et ris, så han hyler som en stukken gris.

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive,
men ønske deg lykke i livet.

Lykken skal gro, som gresset bak do.

La lykken gro i to par sko.

Langt ute i havet der står det en klippe,
på den står det skrevet: Glem meg ikke.

Tre ord i kroken.
Gjem denne boken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar